Tuesday, November 17, 2009

KAKITANGAN KERAJAAN PUN MEMERLUKAN MEDICAL CARD

Salah satu keistimewaan bekerja sebagai kakitangan kerajaan ialah mendapat rawatan di hospital kerajaan dengan PERCUMA. Tapi tidak semuanya percuma. Ada kes-kes pesakit, walau kakitangan kerajaan sekali pun, mereka terpaksa membayar kos rawatan di hospital kerajaan. Banyak berita yang telah kita baca mengenai rayuan bantuan perubatan oleh kakitangan kerajaan di akhbar-akhbar.
Ini membuktikan, ada kalanya walaupun seorang pesakit itu kakitangan kerajaan, mereka tetap memerlukan medical card atau kad perubatan.

Ada juga terdapat kes untuk mendapatkan rawatan di hospital kerajaan terpaksa menunggu giliran berbulan-bulan lamanya. Ada kalanya katil-katil juga penuh dan pesakit terpaksa dipindahkan ke hospital lain. Apa akan terjadi jika penyakit yang dihidapi memerlukan rawatan segera? Sanggupkah anda menunggu dan menderita? “Lu pikirlah sendiri!”, seperti kata Nabil

Oleh itu, buka minda, kalau tak tahu pasal kad perubatan, ambil tahu....jangan kita dah le tidak tahu, tidak mahu ambil tahu pula....

Ambil tahu, bagaimana ia dapat membantu anda disaat anda memerlukan rawatan perubatan. Tidak dinafikan, rawatan di hospital kerajaan bagus, tapi, kalau terpaksa menunggu giliran seperti yang saya sebutkan, sekurang-kurangnya, kita ada pilihan untuk mendapatkan rawatan di hospital swasta dengan lebih cepat.
Kita umpamakan kad perubatan ini seperti "Tayar Spare" yang terdapat di kereta kita. Pernahkah anda terfikir kenapa kita usung “Tayar Spare” tu ke hulu ke hilir, sedangkan tayar kereta kita tak bocor? Jawapan biasa yang kita dengar, “Langkah bersedia kalau tayar bocor atau sediakan payung sebelum hujan”, sedangkan adakalanya kereta yang kita pandu tidak pernah bocor tayarnya. Sampai la botak licin hingga tukar tayar, tak pernah bocor. Tapi kita masih bawa juga "Tayar Spare" tersebut atas alasan yang sama, "Kita tak tau bila tayar kita akan bocor…”

Jadi, sama le juga dengan kad perubatan, oleh kerana kita tak tahu bila kita akan sakit, sebab itu kita perlu bersedia dengan kad perubatan.
Dapatkan kad perubatan SmartMedic 100, MAA Takaful sebagai “Spare Tyre”.
Untuk keterangan lanjut hubungi saya di 019-3697492, Abdull Razak.

No comments:

Post a Comment